close
最近在FanFiction上努力的爬文。


在TFS論壇上一位scorpiusg殿整理了一些FF關於Cade的文→
我必須說這篇導讀真的很棒。之前只是看看就算了,但是中文的Cade文實在寥寥無幾所以只好硬著頭皮仔細研讀了本篇導讀然後爬去FF吃,首次體認到靠唄之前最多只看日文同人的我根本是井底之蛙啊啊!!!

向來我就對英文的同人沒什麼具體的概念,應該說是我不喜歡英文所以對它們也沒有好感吧。但是現在我見識到了,某方面而言英文比日文中文更加有fu啊。
果然原作英文的作品就要看英文的文。XD







手賤畫了人家的小說插圖。同樣的會有下次並且無授權(喂!)

FF上 Landray Depth Charge殿的Hate to Love,配對是Blackout/Barricade,目前更新到第三章(其實已經是10月的事了OTL)。
這圖的背景大概就是Cade已經被吃乾抹淨(了嗎)之後無奈的要Blackout滾開而Blackout死纏著不放這樣。↓

“Then get off,” Barricade grunted, feeling those wide digits in the crux of his limbs, digging, searching.. “And leave me be.”

“Aww,” Blackout pouted maliciously, making a trilling noise of disapproval which slowly turned into a purr. “That’s no fun.”

“It didn’t occur to you that we had plenty of fun three cycles ago?”

Blackout lowered his upper body, holding his weight on one elbow. With his face only feet above Barricades, he hissed just softly, “I can never get enough of you.”

But the Saleen only smirked, despite the blooms of pleasure erupting from his companion’s touches. “Well, now isn’t that just convenient? If I was Bonecrusher or Devastator or Starscream, you’d not be able to get enough of them either.” He shifted minutely. “You’re addicted to pleasure and I’m your fix. Get off of it and leave me be, Blackout.”

The MH-53 Pave Low studied his lover, watching as Barricade’s body relaxed with a shudder when his fingers ceased their rubbing. “Negative,” the deep bass voice rumbled. “You are my addiction.”

(節錄自Hate to Love Chapter 1)




第二章的內容是運輸直昇機怎麼從海底爬上來,第三章則是解釋Cade沒有出席Mission City的原因(不過不管你再怎麼解釋,Cade,我已經認定你沒出現是因為下錯交流道了)…還有吃乾抹淨again。而且這次畫面好像更刺激↓


The MH-53 smirked at the offended and disappointed trill his lover let off and decided not to goad the interceptor. Without further hesitation, he forced Barricade’s thighs apart and lurched forward, pressing his face between, a shiver running through his frame as he attacked those sensors and was properly rewarded. Barricade threw his head back and squealed in mechanical appreciation as his sensory grid spiked at the assault; pleasure swiftly mounted, reducing the muscle car into a twisting, writhing mass of moaning armor and claws that reached out to grasp Blackout’s helm.

And out in the desert, so far from anything, no one could hear them scream.

(節錄自Hate to Love Chapter 3: Escalation)


"he forced Barricade’s thighs apart and lurched forward, pressing his face between"那一段讓我驚很大,這個姿勢太刺激了媽媽啊!!!(掩面走)

between!?正常的兩架TF會這麼做嗎!!總覺得Blackout一定是在竊取藍星資料的時候搜到了一些不該搜的(並且很不幸的把它們給加入自己的資料庫了)。
還有你們不要以為在位於沙漠的廢棄教堂裡就沒人看到聽到,某種思想前衛的雌性碳基(我們管這叫腐女)是無所不在的= =+
然後我承認我本來比較想畫第三章這個18X畫面但是有礙於本Blog還會有身心健康的學兄弟姊妹們(甚至老師)光臨所以住手了OTL


關於這個作者的另一篇Blackout/Barricade的強拆文Forbidden,大概就是Black二話不說開拆然後Cade對於自己口嫌體正直的矛盾心態感到憤怒最後乾脆屈服了:『I’m yours.』。寫導讀的大人說到有人給這篇配了圖,然後我在作者的Home Page找著了它。委實相當有衝擊力,衝擊…的點,就是Blackout那隻左手的位置,它確實也帶給我不小的震撼OTL→(開不出來請多試幾次)



唉呀我想Aida你不用幫我生賀文了,翻個幾篇Cade文送我就好了吧XDDD
(或是你想選擇寫豺狼/月我也不反對)



◎呀,邏輯凍結完結了。真是從頭歡樂到尾又很甜的文啊好喜歡ㄒˇㄒ

◎A版跟E版歐亞兩邊的翻譯研究得很辛苦,搞什麼為什麼到了日本就要換一種名字啊!Convoy?還我我的Optimus來!(M總:「你什麼?Optimus是我的!」)A版的Megatron一整個很搞笑…話說原來司令官是小西配的啊,還有好年輕的檜山修之XDD





其實我是起來打蚊子的怎麼變成在打這東西…













arrow
arrow
    全站熱搜

    Tarlach 發表在 痞客邦 留言(1) 人氣()